Michael SchumacherDatum narození: 03.01.1969 Místo narození: Hürth-Hermülheim, Německo Znamení: Kozoroh | ||
Michael Schumacher je všeobecně považovaný za nejvíce talentovaného řidiče své generace, se mzdou více jak dvakrát větší, než dostává další nejlépe placený řidič. Svůj první závod F1 absolvoval v roce 1991 s týmem Jordan. O rok později ho přetáhl tým Benetton. V roce 1992 vyhrál svůj první závod v Belgii a celkově skončil třetí. Svůj první mistrovský titul získal v roce 1994 a následující rok jej obhájil. V roce 1996 ho přetáhl tým Ferrari. O rok později se mu nepodařilo titul obhájit. Po incidentu s Jacquesem Villeneuvem v posledním závodu sezóny dosáhl jen na druhé místo.
Michael je známý svou velkou sebedůvěrou, která je často problémem několika svárů. Největší incidenty měl s Damonem Hillem, během sezóny 1994-1995. Roky 1998 a 1999 byly pro Michaela poměrně nepříznivé. V roce 1998 bojoval proti Mikovi Hakkinenovi do posledního závodu v Japonsku. Přes jeho problémový start se propracoval na třetí místo, ale pozůstatky z dřívější nehody mu propíchly pneumatiku a Michael zůstal mimo dráhu. Hakkinen tak získal titul mistra světa. V roce 1999 si při nehodě v britské Grand Prix zlomil nohu a nebyl schopen závodit do Malajské Grand Prix.
Rok 2000 byl zcela jiný, vyhrál první tři závody sezóny a pokračoval v boji o třetí mistrovský titul. Také vyhrál v Itálii, dvakrát v USA a Japonsku, což mu zajistilo jeho třetí mistrovský titul, první s Ferrari. Jeho vítězství v Malajsii pak pomohlo týmu udržet titul konstruktérů. Díky svým úspěchům se stal brzy velmi oblíbený, nejen ve své rodné zemi, ale také pro Italy, kde má domov team Ferrari.
V roce 2001 opět získal titul pro Ferrari, ale tentokráte to bylo jedno z nejvíce dominantních období, které kdy měl. Vyhrál první dva závody a dalších 7 Grand Prix. Následující rok jej opět obhájil.
Závodník těchto týmů F1:
Jordan (1991)
Benetton (1992-1995)
Ferrari (1996-2006)
| Starty v GP | 250 |
| Tituly v F1 | 7 |
| Vítězství | 90 |
| Bodů | 1359 |
| Pole Position | 68 |
| Best Lap Time | 73 |
| Počet kol ve vedení | 4926 (23219 km) |
| Počet umístění na pódiu | 153 |
| Vítězství v jedné zezóně: | 13 |
| Průměrný bodový zisk | 5,43 |
| % startů v GP proměněných ve vítězství | 36 |
| % startů v GP proměněných v Pole Position | 27,2 |
| Počet startů k 1. vítězství v GP | 17 |
| Věk při 1. vítězství v GP | 23 |
| stav po GP Brazil '06 |
Kariéra:
| 1984 | německý Junior Karting |
| 1985 | německý Junior Karting |
| 1986 | evropský Karting |
| 1988 | Formule König |
| 1989 | německá Formule 3 |
| 1990 | WSPC/Sauber-Mercedes DTM-Mercedes německá Formule 3 |
| 1991 | WSPC/Sauber-Mercedes DTM-Mercedes Formule 1 - Jordan Formule 1 - Benetton |
| 1992 | Formule 1 - Benetton-Ford |
| 1993 | Formule 1 - Benetton-Ford |
| 1994 | Formule 1 - Benetton-Ford |
| 1995 | Formule 1 - Benetton-Renault |
| 1996 | Formule 1 - Ferrari |
| 1997 | Formule 1 - Ferrari |
| 1998 | Formule 1 - Ferrari |
| 1999 | Formule 1 - Ferrari |
| 2000 | Formule 1 - Ferrari |
| 2001 | Formule 1 - Ferrari |
| 2002 | Formule 1 - Ferrari |
| 2003 | Formule 1 - Ferrari |
| 2004 | Formule 1 - Ferrari |
| 2005 | Formule 1 - Ferrari |
| 2006 | Formule 1 - Ferrari |
| Rok | GP | Situace |
| 95 | BRA | kvalifikace (Schumacherovi se v rychlém kole zlomila řídící tyč, z havárie vyšel nezraněn. |
| 95 | SAN | závod (na mokré trati dostal Schumacher při výjezdu ze zatáčky smyk, nezvladatelné auto skončilo řádně poničené v únikové zóně další zatáčky, při nárazu do ochranné bariéry se jeho auto málem převrátilo) |
| 96 | BEL | trénink (V pátečním volném tréninku, dostal Michael při brzdění do zatáčky smyk, který skončil tvrdým nárazem zádí monopostu do ochranných bariér) |
| 98 | BEL | závod (Schumacher narazil zezadu do D.Coultharda, který byl v té o kolo zpět. Schumacher přišel díky Coulthardově likvidačnímu manévru o přední část vozu a pravé přední kolo. Poté co oba dojeli do boxů Schumacher ihned sdělil Davidovi co si o něm myslí, nebýt mechaniků došlo by asi i na "fyzickou výměnu názorů") |
| 99 | CAN | závod (Během nájezdu na cílovou rovinku narazil Schumacher velmi tvrdě do Zdi mistrů) |
| 99 | GB | závod (Při brždění do zatáčky Stowe selhaly Schumacherovi brzdy (pravděpodobně), poté narazil do pneumatikové bariéry ve velké rychlosti, následkem této havárie byly 2 Schumacherovy zlomené nohy, které ho vyřadily z téměř celého zbytku sezóny.) |
| 00 | AUS | trénink (V pátečním volném tréninku, vylétl Michael ze zatáčky a v poměrně velké rychlosti skončil na svodidlech) |
| 01 | AUS | trénink (V pátečním volném tréninku dostal Schumacher při brzdění do zatáčky smyk, při letu přes únikovou zónou udělal ještě 2 kotrmelce) |
| 01 | tests | test (Při testech na Imole zničil Schumacer totálně svůj monopost) |
| 01 | BRD | závod (Schumacherovi se při startu GP porouchala převodovka. Michaelovi se vyhnuli všichni piloti kromě Luciana Burtiho, který vjel do jeho zádi.) |

Damokles.cz
Komentáře
Přehled komentářů
Boli ste ten najlepsi pretekar F1 stale som vam fandil a mam aj vasu formulu na siltovke aj na osuske
Michael Schumacher
(Milos Kovarik, 13. 7. 2009 9:48)